Här kommer mina ord om Italien :)

Nu kommer mitt blogg inlägg om min Italiens vistelse.
Mormor kommer och hämtar mig i Uppsala och skjusar mig till arlanda terminal 5. Där jag checkar in mitt bagage och sätter mig och väntar in mitt flyg som ska lyfta vid 8 tiden. Under tiden så gör min x-granne Adam mig sällskap, då han jobbar på arlanda. Väldigt kul att träffa honom igen, då det var evigheter sedan vi sågs. 
Vid 8 får vi stiga på och min resa mot Italien tar sin början. Flygresan till schweiz, zurich tog 2 timmar. Vid 10 tiden landade vi schweiz. Där tillbringade jag min natt med att göra absolut ingenting i 8 timmar, kanske sov i 3 timmar iaf. Det värsta var att jag drömde att jag hade försovit mig och missat planet till Italien, men som tur var så var det en dröm. väl på planet kändes det som jag precis hade satt mig ner och sedan var vi framm, flygturen tog nämligen bara 45 min. 
Landade i Italien, Milano klockan halv 10. Ringer Jojo och efter ett tag så hittar jag bussen som ska ta mig till Torino. Bussresan tog 2 timmar.     



Äntligen framme hos Jojo så går vi direkt och smakar på Italiens härligheter, och självklart pratar jag om PIZZA!
Den var super god!


Visst ser den god ut?

Sedan bar det iväg till hotellet för att checka in!

Vi lämnade våra grejer och gick ut på stan och kollade lite. Åt bland anant italiensk glas, otroligt god måste jag säga. På kvällen var jag bjuden hem till Johannas familj på middag. Det var väldigt kul att se hur hon bodde och hennes familj var jätte trevliga. Fast jag inte är så språkkunnig kunde vi ändå kommunicer och förstå varandra, mycket med hjälp av Johanna.

Dag 2

Efter middagen igår så följde Johanna med mig hem och vi slog på en svensk film, vilket var väldigt uppskattande från Johannas sida. Eftersom hon inte gjort det på 4 månader.
Vi tog faktiskt en sovmorgon innan vi bar oss iväg på äventyr i Turin.
Vi gick in till staden och kollade i olika affärer och miljöer.
Vi var upppe och kollade på utsikten från ett torn längst bort i turin.


 
Åt gott på en pizzeria , och självklart blev det margarita igen. Den mozzarella osten säger jag bara  , åhh :)
På kvällen blev det ännu en mysig kväll med film och massa prat!

Dag 3

NYÅRSAFTON!
Vi drog in till staden och gick och kollade en massa och sedan åt vi på en indisk resturang. Johanna fick någon konstig potatis som hon inte hade räknat med så hon skippade att äta eller betala den.



Jag shoppade los lite på den italienska marknaden.
Vi köpte lite vin och sedan drog vi oss till hotellet för att fixa oss inför kvällen.
Kvällen blev allt annat än vi tänkt oss.
Det gick inga bussar till staden och taxin var skyhög så fanns ingen möjlighet för oss att komma dit.
En läskig man förföljer oss och blir mer och mer otäck.
Vi skackar av oss honom och blir bjudna på en hemma fest, men efter om och men så beslutar vi oss för att dra tillbaka till hotellet.
Vi gör det bästa av situationen och firar våran nyårsafton på hotellet, med charader och gissnignslekar och mycket skratt.


Några fyverkerier såg vi inte då hus var ivägen. Men vi hörde dom ! Haha!
Efter någon timme tänker vi lägga oss men vaknar av att en kvinna skriker och det känns som att allting är inte som det ska. Jag och Johanna får lite panik ringer polisen men får inget svar.
Mamma uppmanar oss att stanna inne i rummet. Vilket vi också kände var säkrast.
Vi har ingen aning om avd som hände där inne och jag ber att det inte var något hemskt som hände kvinnan utan att dom bara hade ett vanligt bråk.
Under natten rycker folk i våran dörr och smällare i soptunnorna. Det var en av dom hemskaste nätterna i mitt liv. Var inte lätt att sova. Drömde mardrömmar om detta hela natten.
Men vaknade tryggt dagen efter och kände att det skulle bli skönt att komma hem till sverige igen.

Dag 4

Jag lämnar Johanna och Turin vid 3 tiden och drar mig till flygplatsen igen.
När jag kommer till flygplatsen var det inte jätte lätt att hitta vart jag skulle men efter många fel sökningar så hittar jag rätt och sitter på flyget till schweiz igen. Hade köpt en adapter som jag hade hoppats skulle funka till datorn men nej det gjorde den inte, blev ännu en lång natt på flygplatsen. Efter flera timmar så kan jag sätta mig på flyget mot sverige igen.



Denna bild får avsluta min resa till Italien. Tack för härliga dagar men älskvärd vän! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0