stoltaste dottern idag! <3

Fick för en stund sen ett sms från min älskade mamma att hon fick jobbet på socialstyrelsen i Stockholm, trodde först jag drömde allting men kollar på mobilen igen och ser att det är ju verkligen sant.
Ni förstår nog inte hur glad jag blev och jag tror inte jag förstår hur glad hon blev. Så som hon har kämpat för att få ett nytt jobb, och jag kan säga er att min mamma kan verkligen det hon pratar om men utan utbildning. Erfarenhet från tidigare och nuvarande jobb. Vilket jag tycker är det som är viktigast. Men det räcker tyvärr inte i dagens samhälle. Idag ska du ha en 3-5 årig utbildning för att ens att ha chansen att få jobb.
Men nej mamma klarade det och nu vet jag vart jag fått min kraft och tävlingsinnriktning ifrån. Defintivt ifrån henne! Vad var det jag sa mamma, du skulle klara det och det gjorde du. Du ser gud har inte glömt bort dig, han väntade bara på det allra bästa jobbet för dig! Mamma nu kan du säga upp dig från ditt jobb med rakrygg för jag vet att du kommer bli hyllad av dina arbetskamrater för ett kanon jobb i Uppsala. Och du kommer få lyckönskningar ifrån dem alla. För jag vet att du är väldigt omtyckt där! 
Linnea och Robert hälsar ett stort GRATTIS dom också!
Njut nu , för det är du värd!



Jag är nog en av världens stoltaste dotter idag, du är bäst mamma och jag älskar dig av hela mitt hjärta!



Kommentarer
Postat av: mamma

Tack hjärtat för dina rader. Du är såå gullig! Jag gör nu min sista arbetsdag här på Myndighetsenheten i Uppsala kommun. Känns lite vemodigt men nya utmaningar väntar som sagt ;-). Vill bara förtydliga ditt inlägg, jag är inte utan utbildning som du vet, jag har min universitetsutbildning men det är kanske inte riktigt "rätt" utbildning för det jag sysslat med. Men på mitt nya arbete så är den adekvat. Och detta i kombination av många års erfarenhet och inhämtad kunskap i ämnet men också av livet som sådant. Men du har alldeles rätt i att det krävs väldig mycket idag för att få jobb. Jag är så glad att du får denna fantastiska, åtråvärda utbildningen som du går på idag. Den kommer definitivt ge dig det jobb som du eftersträvar.

Kram från mamma.

Ps Du är väl rädd om dig där nere i Gamleby.

2011-01-13 @ 11:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0