OB 1 HOCKEY

  

Dagen börjar att man stiger upp klockan 4. Kommer till skolan lagom till 5, vi börjar packa in alla teknisk utrustning i bilarna och klockan halv 6 åker den första turen till västervik med 3 bilar. Var av en med släp.
När vi väl kommer till Västervik och tjusthallen så börjar alla att rigga upp på sina respektive platser, fanns ett schema som jag ahde gjort för det. Jag hade inget riggteam eftersom jag är produktionsledare så jag gick runt och kollade så allt gick bra på alla olika rigg platser.  Vi hade 6 olika rigg team. Kamera 1 , kamera 2, kamera 3, Kamera 4. ENG och el/koment. Vid klockan 8, hade jag fixat fika till alla så då blev det en paus.
Vid klockan halv 11 åker jag och Anna L och hämtar första laset mat från Corner, tänk vad snälla dom var som öppnade en timme tidigare för att vi skulle kunna få mat därifrån. Det var jag som pratade till mig det, ibland kan jag också!
Alla beställningar stämde precis som vi hade sagt och klockan 11 åker jag och Martin Söreskog och hämtar andra/sista laset med mat. Alla fick det dom hade beställt , och alla verkade vara jätte nöjda med det. Det gjorde jag bra, måste jag erkänna.
Vid 1 tiden skulle repet börja, men det var lite krångel med tekniken så det gick inte helt enligt tidplanen. det blev lite panik , alla var inte på sina platser och Hanna och jag var tvungen att handla snabbt, det blev väldigt stressigt ett tag, jag visste knappt vad som hände men agerade så mycket jag kunde och till slut löste vi repitionerna bra, det avslutades att alla teamen fick 14 min reptid i var.
Det jobbigaste var att trots att man gjort scheman på allt så kommer ändå folk och frågar det självklara, men men jag är inte heller perfekt, Vi grejade det och det är huvudsaken, problem är till för att lösas.
 Klockan 3 samlar vi alla i kiosken och fikar andra gången, och nu är det bara 1 timme till sändning. Vi peppar upp våra kollegor och berömmer dom för deras fantastiska insats i att få all teknik på plats och få den att funka.
Mellan klockn 15:20-15:40 hade vi våran sista repetion, denna tiden delades upp på två av period teamen. Glömde kanske säga att alla var indelade i 3 perioder, vissa hade en roll, medans vissa hade 2 roller.
Men bara en i varje period. Väl när sändningen ska börja så kan vi inte använda kamera 1 eller EVSn. Men kontrollrummet gjorde en kanon insats av första perioden, bildproducent denna gången var Henrik. I andra perioden var det Carl-Oscar och sista var det Erik. Ett extra beröm till er, ni skötte er riktigt bra när det väl var sändning! TOM och bing var Kristofer och Joel, utan er skulle ingenting av det här gått att genomföra. Jag är så stolta över att fått jobbat tillsammans med er. TOM och bing är dom som har kontroll över all teknik och ser till att det funkar.
Som produktionsledare måste jag säga att jag är jätte stolt och har haft jätte kul att vara i ledningen för en så fantastiks arbetsstyrka! Men jag hade inte klarat det utan min projektledare Hanna, tack för dessa dagar med dig, riktigt kul att få leda denna produktion med dig!
Nu ser jag fram emot fortsatt arbete med min fantastiska klass!

   



Produktionsledare är super nöjd över er insats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0