Tankar glödar.

Nu sitter jag på tåget och har ungefär 2 timmar kvar tills att jag är framme i Sävsjö. När jag kommer fram ska jag ta en lång promenad med Rocky för dom andra är och jobbar så då kan jag lika gärna vara snäll och rasta Rocky så dom slipper göra det när dom kommer hem sent inatt. När mam åker tåg så hinner man tänka hur mycket som helst ibland kan det vara jobbigt men ibland riktigt skönt. Släppa ut allt och sedan gå vidare. Jag mår väldigt bra för stunden och det är inget jag säger bara för att säga det utan jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna. Trots att jag inte har ett jobb eller en kärlek som jag kan dela allt med så tror jag allting kommer ordna sig till slut. Först kommer jobbet sen tror jag att kärleken kommer där efter någonstans. Det som är skönt är att jag söker inte efter den utan den får komma till mig. Jag har många vänner nu som ska bli föräldrar. Visst är det något jag också längtar efter. Men finns så mycket jag vill hinna med innan dess. Jag vill resa jag vill klättra i karriären. Jag vill bli nykär jag vill börja älska någon jag vill förlova mig och sedan vill jag faktiskt gifta mig innan jag skaffar barn. Det är så jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden. Jag vill att hans som ska bli pappa till mina barn ska även säga ja till att han vill leva sitt liv med mig. Det här är varför jag inte har brottom med att hitta kärleken för hittar jag kärleken ska han ha allt det där som jag vill ha och det kan ta ett tag att hitta. Men det är värt väntan känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0