Det hettade til ordentligt hemma igår.

Dagen började med att jag steg upp ganska sent inte världens bästa drag från min sida kanske nu när man börjar jobba ordentligt igen. Men det var otroligt skönt ändå. Duschar och gör mig iordning . Äter lite frukost. Tar det lugnt hela dagen. Skulle egentligen ha behövt att tvätta men det är ju så tråkigt. Hittar inte ens till tvättstugan än. Pinsamt egentligen, låter som jag aldrig tvättar. Men har aldrig tvättat i Uppsala. Sist jag tvättade var hemma hos mormor för jag hade ingen tvätttid som passade. Vid 4 tiden går jag och handlar och möter sedan upp han med ett stort K. Vi tar det lugnt fram framför tvn. Sen börjar vi med maten. Ganska simpel mat, chicken nuggets med pommes frites och beasås. En maträtt som är ganska vanlig när vi lagar mat tillsammans. Ingen speciell maträtt, men kan vara gott att äta ibland. Blev en väldigt lugn kväll men väldigt mysig. Sedan när jag övertalat honom att vi måste se på paradise hotel så går helt plötsligt brandvarnaren. Först så tror vi att det är falskt alarm. Men jag får dålig magkänsla och springer in i köket och ser stora lågor i köket. Då springer jag in till Daniel och Linnéa och skriker att det brinner. Vi hör grannarna som skriker och frågar om det brinner. Grabbarna tar tag i ljusstaken och slänger ner den i diskhon och sedan släcks elden. Jag har aldrig någonsin varit med om att se en eldsvåda. Självklart har man sett det på tv. Men aldrig hemma i mitt kök. Hade kunnat gå riktigt illa. Riktigt otäckt var det faktiskt.
Kvällen avslutas att jag får somna brevid han med stort K och känslan kan inte vara mer underbar.
Sitter nu på tåget till jobbet och är väldigt pigg och glad och första gången på länge så är jag taggad på att jobba. Pussade honom hejdå när han låg och sov så sött i sängen. Bästa sättet att starta dagen på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0